Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2023-11-29 13:12:20 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna | Zapis tymczasowy
Treść (PL): 1. Pedagog szkolny Co robi pedagog? - wspiera rozwój uczniów, - pomaga rozwiązywać problemy pedagogiczno-wychowawcze, - udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej, - bada potrzeby i możliwości uczniów, - wspiera nauczycieli w problemach z uczniami/podopiecznymi, - jeśli występują zaburzenia rozwojowe, pedagog stara się minimalizować ich skutki, - w przypadku uzależnień wśród uczniów, pedagog rozpoczyna działania temu przeciwdziałające, - pomaga rozwiązywać konflikty między uczniami, - pomaga w przygotowaniu zajęć indywidualnych dla uczniów. Kiedy uczniowie czy rodzice powinni pomyśleć o tym, aby skorzystać z pomocy pedagoga? Kiedy: - ma jakiś problem, którego nie potrafi rozwiązać i potrzebuje pomocy, - w jego domu mają miejsce problemy, z którymi sobie nie radzi, - czuje się samotnie w szkole i uważa, że nie ma nikogo bliskiego, - ma problemy z komunikacją, - nie potrafi dogadać się nie tylko z uczniami, lecz także nauczycielami, - chce opowiedzieć o swoim sukcesie, - jest szczęśliwy i chce się tym z kimś podzielić, - czuje się źle psychicznie. Rodzicu, zgłoś się do pedagoga jeśli: - nie możesz poradzić sobie z wychowaniem dziecka, - podejrzewasz, że dziecko jest od czegoś uzależnione, - jesteś zaniepokojony tym, jak zachowuje się dziecko, - masz złe relacje z dzieckiem, - nie masz wsparcia w wychowaniu dziecka. Uczniowie, jeśli macie problem: - z nauką, - z adaptacją w szkole, - w kontaktach z rodzicami, - w kontaktach z rówieśnikami, nauczycielami, - jesteście w trudnej sytuacji materialnej, - chcecie komuś pomóc, ale nie wiecie jak, - macie problemy ze zdrowiem, - potrzebujecie rozmowy o trudnej sytuacji, w której się znaleźliście, - macie ciekawe pomysły, którymi chcielibyście się podzielić, ... przyjdźcie do Pedagoga Szkolnego! Przyjdźcie z każdą sprawą, z którą sami nie potraficie sobie poradzić. Szanowni rodzice! Pedagog szkolny jest do Waszej dyspozycji! Jako pełnoprawni opiekunowie uczniów uczęszczających do naszej szkoły jesteście partnerami w naszej pracy wychowawczej. Dlatego też zależy nam na owocnej współpracy. Pamiętajcie, że o problemach swoich dzieci należy rozmawiać , gdyż tylko wówczas możliwa jest skuteczna pomoc. 2. Pedagog specjalny Zadania pedagoga specjalnego
2. Współpraca z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania dokumentacji dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny i WOPFU-Wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. 3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów. 4. Podejmowanie zintegrowanych działań z nauczycielami i specjalistami; określanie kierunku:
5. Współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym z:
6. Współpraca z rodzicami uczniów; podejmowanie działań wspierających, wspólne ustalenia dotyczące ujednolicenia oddziaływań edukacyjno- rozwojowych: szkoła – dom. 7. Pedagog specjalny prowadzi zajęcia specjalistyczne takie jak:
8. Pedagog jako nauczyciel współorganizujący kształcenie pełni rolę:
9. Podejmuje działania mające na celu budowanie integracji zespołowej uczniów w sytuacjach trudnych wychowawczo, mając na uwadze zarówno oddział klasowy , jak i środowisko szkolne poprzez:
3. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne Zajęcia emocjonalno-społeczne skupiają się głównie na rozwijaniu umiejętności związanych z rozpoznawaniem, rozumieniem i wyrażaniem emocji. Mają na celu wzmocnienie oddziaływań terapeutycznych i profilaktycznych w odniesieniu do dzieci i uczniów, którzy z różnych przyczyn: osobowościowych, rozwojowych, środowiskowych mają problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w różnych sytuacjach społecznych, co przekłada się na poziom sukcesu osobistego, obraz samego siebie, prawdopodobieństwo występowania nieakceptowanych społecznie zachowań. Problemy emocjonalne, społeczne i „trudne” zachowania często przekładają się na kłopoty z nauką. W ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne rozwijane są następujące obszary:
Na zajęciach poruszamy również kwestie budowania zdrowych relacji interpersonalnych. Posiadanie tych umiejętności jest niezwykle istotne, ponieważ mają wpływ nie tylko na jednostkę, ale na całe społeczeństwo. |
milenaszklarkowska |
2023-11-29 13:05:02 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna | Publikacja | milenaszklarkowska |
2023-11-29 13:04:58 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna | Zapis tymczasowy
Treść (PL): 1. Pedagog szkolny Co robi pedagog? - wspiera rozwój uczniów, - pomaga rozwiązywać problemy pedagogiczno-wychowawcze, - udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej, - bada potrzeby i możliwości uczniów, - wspiera nauczycieli w problemach z uczniami/podopiecznymi, - jeśli występują zaburzenia rozwojowe, pedagog stara się minimalizować ich skutki, - w przypadku uzależnień wśród uczniów, pedagog rozpoczyna działania temu przeciwdziałające, - pomaga rozwiązywać konflikty między uczniami, - pomaga w przygotowaniu zajęć indywidualnych dla uczniów. Kiedy uczniowie czy rodzice powinni pomyśleć o tym, aby skorzystać z pomocy pedagoga? Kiedy: - ma jakiś problem, którego nie potrafi rozwiązać i potrzebuje pomocy, - w jego domu mają miejsce problemy, z którymi sobie nie radzi, - czuje się samotnie w szkole i uważa, że nie ma nikogo bliskiego, - ma problemy z komunikacją, - nie potrafi dogadać się nie tylko z uczniami, lecz także nauczycielami, - chce opowiedzieć o swoim sukcesie, - jest szczęśliwy i chce się tym z kimś podzielić, - czuje się źle psychicznie. Rodzicu, zgłoś się do pedagoga jeśli: - nie możesz poradzić sobie z wychowaniem dziecka, - podejrzewasz, że dziecko jest od czegoś uzależnione, - jesteś zaniepokojony tym, jak zachowuje się dziecko, - masz złe relacje z dzieckiem, - nie masz wsparcia w wychowaniu dziecka. Uczniowie, jeśli macie problem: - z nauką, - z adaptacją w szkole, - w kontaktach z rodzicami, - w kontaktach z rówieśnikami, nauczycielami, - jesteście w trudnej sytuacji materialnej, - chcecie komuś pomóc, ale nie wiecie jak, - macie problemy ze zdrowiem, - potrzebujecie rozmowy o trudnej sytuacji, w której się znaleźliście, - macie ciekawe pomysły, którymi chcielibyście się podzielić, ... przyjdźcie do Pedagoga Szkolnego! Przyjdźcie z każdą sprawą, z którą sami nie potraficie sobie poradzić. Szanowni rodzice! Pedagog szkolny jest do Waszej dyspozycji! Jako pełnoprawni opiekunowie uczniów uczęszczających do naszej szkoły jesteście partnerami w naszej pracy wychowawczej. Dlatego też zależy nam na owocnej współpracy. Pamiętajcie, że o problemach swoich dzieci należy rozmawiać , gdyż tylko wówczas możliwa jest skuteczna pomoc. 2. Pedagog specjalny Zadania pedagoga specjalnego
2. Współpraca z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania dokumentacji dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny i WOPFU-Wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. 3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów. 4. Podejmowanie zintegrowanych działań z nauczycielami i specjalistami; określanie kierunku:
5. Współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym z:
6. Współpraca z rodzicami uczniów; podejmowanie działań wspierających, wspólne ustalenia dotyczące ujednolicenia oddziaływań edukacyjno- rozwojowych: szkoła – dom. 7. Pedagog specjalny prowadzi zajęcia specjalistyczne takie jak:
8. Pedagog jako nauczyciel współorganizujący kształcenie pełni rolę:
9. Podejmuje działania mające na celu budowanie integracji zespołowej uczniów w sytuacjach trudnych wychowawczo, mając na uwadze zarówno oddział klasowy , jak i środowisko szkolne poprzez:
3. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne Zajęcia emocjonalno-społeczne skupiają się głównie na rozwijaniu umiejętności związanych z rozpoznawaniem, rozumieniem i wyrażaniem emocji. Mają na celu wzmocnienie oddziaływań terapeutycznych i profilaktycznych w odniesieniu do dzieci i uczniów, którzy z różnych przyczyn: osobowościowych, rozwojowych, środowiskowych mają problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w różnych sytuacjach społecznych, co przekłada się na poziom sukcesu osobistego, obraz samego siebie, prawdopodobieństwo występowania nieakceptowanych społecznie zachowań. Problemy emocjonalne, społeczne i „trudne” zachowania często przekładają się na kłopoty z nauką. W ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne rozwijane są następujące obszary:
Na zajęciach poruszamy również kwestie budowania zdrowych relacji interpersonalnych. Posiadanie tych umiejętności jest niezwykle istotne, ponieważ mają wpływ nie tylko na jednostkę, ale na całe społeczeństwo. |
milenaszklarkowska |
2023-11-29 12:40:48 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna | Publikacja | milenaszklarkowska |
2023-11-29 12:40:43 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna | Zapis tymczasowy
Treść (PL): |
milenaszklarkowska |
2023-11-29 12:10:11 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna | Publikacja | milenaszklarkowska |
Historia zmian strony - Pomoc psychologiczno-pedagogiczna